Traditioner/Events

På balletskolen har vi igennem en årrække fået nogle faste traditioner, som vi både er glade og stolte ved. Tilmelding til de fleste af vores traditioner foregår via Event. De vil altid først være at finde på Event, når vi åbner op for tilmelding. I bliver informeret når vi åbner for tilmelding til en pågældende begivendhed, men hold gerne løbende øje med eventsiden, og i særdeleshed med deadline for tilmelding.

Vi gør opmærksom på, at alle begivenheder er frivillige, men vi har en forvening om, at eleverne deltager til vores sommerforestilling og til Store Balletskoledag. I 2. del af sæsonen som løber fra januar - juni er vores undervisning fokuseret på de kommende forestillinger og sammensætning af koreografi. Der vil også være et par uger op til forestillingerne, hvor skemaerne ændres så vi kan øve forestillingens sammensætning.

Bemærk: Når en elev har tilmeldt sig et event og betalt, kan det ikke refunderes, hvis man efterfølgende, stopper, fortryder, bliver syg eller ikke kan alligevel.

Frit valg af træningstøj
I ugen op til alle skoleferier, er der frit valg af tøj. Det betyder, at uniformerne i den uge kan lægges på hylden og eleverne kan selv vælge, hvad de ønsker at træne i, så længe, at det er træningstøj. De skal dog fortsat bærer håret i en knold og have balletsko på.

Se på dage
På balletskolen er det ikke tilladt for andre end eleverne at være i salen når der undervises. Det betyder, at forældrene skal opholde sig i venteafdelingen, hvis de er på balletskolen. Men vi ved, at mange forældre er spændte på, hvad eleverne lærer og eleverne vil gerne vise, hvad de har lært, derfor holder vi hvert år en uge med `Se på dage´.

I år har vi Se på dage i uge 47 (20-24 november)

Der vil i den uge blive ændret lidt på holdtiderne, men det bliver I informeret om.

Tilmelding kræves ikke til denne tradition og der er ingen ekstra udgift forbundet med dette.

Lucia
Hvert år i december går Den Klassiske Balletskole Lucia optog igennem Waves Shoppingcenter. Det er en sjov, smuk og hyggelig tradition.
Alle elever fra 5 år kan deltage.

I år går vi Lucia søndag d. 17. december. Tidspunkt oplyses senere.

Tilmelding foregå via Event. Der er ingen krav om billet for tilskuere.

Sommerforestilling
Balletskolen afholder, hvert år sommerforestilling. Her er alle elever inviteret til at optræde, og vi har en forventning om, at de deltager, da meget af undervisningen i 2. del af sæsonen er fokuseret på forestillingerne.

Det er en kæmpe oplevelse for eleverne, da den bliver afholdt på Det Kongelige Teater udelukkende for Den Klassiske Balletskole. Det giver forældre, søskende, bedsteforældre m.m. mulighed for, på den smukke scene at se, hvad der har været øvet på, igennem hele sæsonen.

Der er mødepligt til ekstra træninger og generalprøver, hvis man tilmelder sig disse forestillinger. Det skal ligeledes forventes, at der ændres på skemaerne i 2 uger op til forestillingen, da vi skal have sammensat koreografier m.m.

Sommerforestilling ligger d. 12. maj 2024.
Sommerforestilling ligger d. 18. maj 2025.

Tilmelding og betaling for eleverne sker via Event.
Tilskuerbillet foregår igennem Det Kongelige Teater. I bliver informeret når der åbnes for salg.

Store Balletskoledag
Hvert år afholder Det Kongelige Teater, Store Balletskoledag. Det gør de søndage i marts og april, hvor de inviterer en række balletskoler til at komme og optræde. Der er ca. 5-8 balletskoler, som optræder på samme dato.

Det er en kæmpe oplevelse for elever, såvel som forældre at se en forestilling på den flotte scene. Vores del af forestilling varer ca. 20 min. - men hele forestillingen skal man sætte ca. 2 timer af til. Denne forestilling er dog kun for niv. 2 og op.

Store Balletskoledag ligger i marts 2024.

Der er mødepligt til ekstra træninger og generalprøver, hvis man tilmelder sig denne forestilling, hvilket vi har en forventning til, at I gør, da undervisningen i 2. del af sæsonen vil bære præg af vores forberedelser til denne forestilling og vores sommerforestilling.

Tilmelding og betaling for eleverne sker via Event.

Jubilæum for elever
Når en elev på balletskolen har gået 5 eller 10 sammenhængende år, så hylder vi dem i slutningen af vores sommerforestilling.
De bliver kaldt på scenen, hvor de modtager diplom og en blomst til klapsaver fra de mange elever og publikum.

Workshops
Vi har samarbejde med en række dygtige dansere, bl.a. inde for Det Kongelige Teater. Dem afholder vi workshops med i løbet af året. Disse workshops er meget populære, men vi kan desværre ikke dele datoer med jer endnu, da det afhænger af dansernes travle kalender.

Tilmelding og betaling sker via Event.